Hem | Sälja | Köpa | FAQ | Historik | Kontakt


Sälja

Säljanmälan öppnar 09.00 lördagen den 10 mars 2018, och antalet säljplatser är begränsat (länken finns på startsidan, klicka på "Hem" ovan). Vi hoppas att alla som vill sälja ska få plats, men det är först till kvarn som gäller om platserna tar slut. Vi stänger registreringen på webbsidan när platserna är slut.

1. Plocka fram det som ska säljas (endast hela och rena saker).
2. Märk sakerna med kod och pris.
3. Inlämning: fredag 6 april 17.30 - 18.20
4. Avhämtning: lördag 7e april 13.15 - 14.00

Tänk på:

  • Endast hela och rena saker får säljas (spelar ingen roll om det t.ex. är en skaljacka från Polarn O. Pyret, är den inte hel och ren får den inte säljas på bytardagen).
  • Skriv din kod tydligt på varje sak som ska säljas (om vi inte kan se koden vet vi inte vem som ska ha pengarna...).
  • Saker som ska säljas ihop måste fästas noggrant eller sys ihop.
  • Detaljerad info
    Vi ger dig möjligheten att på ett enkelt sätt och med minimalt eget arbete sälja dina barnsaker till ett pris som du själv bestämmer. Vår ambition är att hålla en hög standard på kläder och saker under bytesdagen. Kvalitet går före kvantitet.

    Här kan du inte bara lämna in barnkläder (centilong-storlekar) och skor utan även barnvagnar, barnsitsar, barnstolar, leksaker, musik, film, spel, mammakläder, babybjörn, skötbord, småmöbler, sporttillbehör m.m.

    Hur du går till väga
    Anmäl dig här på hemsidan (anmälan öppnar 09.00 lördagen den 10 mars 2018). Antalet säljplatser är p.g.a. utrymmesskäl tyvärr begränsat, först till kvarn gäller. Endast föranmälda säljare får delta (legitimation krävs vid incheckning). Någon dag efter att du är anmäld får du ett bekräftelsemail. Du är då registrerad.

    Inför bytardagen den 7e april 2018 med fokus på vår och sommar samlar du ihop dina hela och rena kläder samt leksaker och andra barntillbehör. Tumregel för din urvalsprocess - skulle du vilja köpa det själv? Vi kommer att sortera bort allt som inte håller hög secondhand-kvalitet, så gå igenom dina varor en extra gång innan! Tänk till exempel på att alla delar i spel och pussel ska finnas med.

    Bestäm dig för en kod bestående av två bokstäver och fyra siffror, exempelvis BL2436. Om du lämnat in kläder på tidigare bytardagar så använd samma kod som tidigare. Använd t.ex. maskeringstejp för att märka dina saker med din valda kod och det pris du väljer. Tänk på att tejpen eller klisterlapparna du använder ska sitta lagom hårt så att de inte ramlar av vid hanteringen, men samtidigt går att ta av (t.ex. kan böcker bli förstörda om du tejpat på dem med hårt sittande tejp).

    Kom med dina märkta saker till Skönadalskolans matsal fredag 6 april 17.30 - 18.20 . Visa din legitimation och placera ut dina kläder på respektive angivet ställe ordnat efter storlek (galgar finns) och gå sedan hem och fira helg. Resten sköter vi. De kläder som inte blivit sålda hämtar du lördag 7e april 13.15 - 14.00. Medtag legitimation! Pengarna för det som sålts sätts smidigt in på ditt konto veckan efter bytardagen. Vi drar 20% från din totala försäljningssumma, dels för att täcka kostnaderna för att arrangera bytardagen, men det mesta går till Röda korsets insamling. Allt överskott skänks oavkortat till Röda korsets imsamlingar för barn i nöd (all personal jobbar gratis).

    Välgörenhet
    Du har möjlighet att skänka dina överblivna kläder och saker till Röda Korsets Second Hand-verksamhet. De osålda saker och kläder som inte upphämtats på lördagen går automatiskt dit.

    Nästa bytardag är den 7e april 2018 i matsalen i Skönadalsskolan i Hofterup.

    Vill du jobba på bytardagen? Kontakta oss!